۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۰۱۹۲۵
گزارش رسا از همایش ضد آمریکایی در لبنان؛

انتخابات رژیم صهیونیستی و تغییر مرزهای سوریه|ترامپ از آرتور بالفور بدتر است

شخصیت های سیاسی و دینی ایران، لبنان، سوریه و روسیه در همایشی به اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان واکنش نشان دادند.

انتخابات رژیم صهیونیستی و تغییر مرزهای سوریه|ترامپ از آرتور بالفور بدتر است

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حزب ملی اجتماعی سوریه همایشی را در رد اقدام آمریکا مبنی بر به رسیمت شناختن حاکمیت رژیم اشغالگر صهیونیستی بر بلندی های جولان در هتل «رامادا بلازا» بیروت با حضور شخصیت های سیاسی، امنیتی، دینی و اجتماعی لبنان، سوریه، روسیه، ایران و کشورهای مختلف برگزار کرد.

انتخابات رژیم صهیونیستی و تغییر مرزهای سوریه|ترامپ از آرتور بالفور بدتر است

«حنا الناشف» رییس حزب ملی اجتماعی سوریه در این همایش گفت: آنچه که دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا در رابطه با بلندی های جولان انجام داد، از پیمان شوم «بالفور» بدتر بود. ترامپ در حالی حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به رسمیت شناخت که هیچ گونه حقی در این رابطه ندارد.

وی افزود: ترامپ با این اقدام خود مهر تاییدی بر اشغالگری اسرائیل زد. با بررسی تاریخی وحقوقی به این نتیجه خواهیم رسید که بلندی های جولان بخشی از اراضی سوریه محسوب می شود و سازمان ملل متحد نیز به این حق ملت سوریه اعتراف کرده است.

آمریکا درپی تغییر تاریخ و جغرافیا سوریه است

رییس حزب ملی اجتماعی سوریه تصریح کرد: ترامپ بدون توجه به حقوق ملت سوریه و بر خلاف خواسته قانونی ملت ها، مرز جغرافیایی کشورها را تغییر می دهد و درپی تغییر بافت تاریخ و جغرافیایی مردم سوریه است.

وی ادامه داد: آمریکا حقی در تغییر مرزهای جغرافیای کشورها را ندارد، چه این گونه اقدامات در سوریه، لبنان و سوریه صورت گیرد و چه در هر کدام از کشورهای عربی. ما به اشغالگران و مظلومان می گوییم که خون های که در رگ هایمان جاری است، ملک شخصی ما نیست، بلکه یک امانت در نزد ماست که در هر زمانی در صورت نیاز آماده ریخته شدن در راه ملت است.

حنا الناشف با بیان اینکه رژیم اشغالگر اسرائیل، آمریکا و هیچ کدام از کشورهای استکباری اجازه تجاوز حتی به یک وجب از خاک کشورهایمان را ندارند، گفت: این حق مردم و نسل های آینده ماست که از اراضی خود دفاع کنند و مستکبران جهان نمی توانند حقوق شرعی و قانونی ما را نقض کنند.

انتخابات رژیم صهیونیستی و تغییر مرزهای سوریه|ترامپ از آرتور بالفور بدتر است

آمریکا حتی در میان دوستانش منزوی است

سید احمد حسینی معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این همایش با اشاره به اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم اشغالگر صهیونیستی بر بلندی های جولان سوریه، گفت: این منطقه در طول سال های متمادی بارها از سوی سران آمریکا و درپی آن رژیم اشغالگر صهیونیستی مورد تجاوز قرار گرفته است.

وی به رسمیت شناخت حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به معاهده «بالفور» تشبیه کرد و افزود: آمریکا در حالی دست به چنین اقدامی زد که هیچ گونه حقی بر جولان ندارد و بدون شک این گونه مسائل تغییر در جوهر و ماهیت اصلی جولان اشغالی نمی کند و این منطقه همچنان به کشور سوریه تعلق دارد.

معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: هنگامی که ما اقدامات نامعقولی و اظهارات غیر متعادل و پیام های عجولانه ای رییس جمهور آمریکا را می بینیم، می توانیم بگوییم که صدور چنین تصمیمی که فقط منطقه را به سمت سقوط بیشتر و بحران های پی در پی سوق می دهد، تعجب آور نیست. این اقدام آمریکا نسبت به سایر اقداماتشان که سراسر نقض حقوق و قوانین بین المللی است، از وقاحت بیشتری برخوردار بود.

وی تاکید کرد که به رسمیت شناختن حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان نقض آشکاری منشور سازمان ملل متحد و تمامی قطعنامه های مربوطه در شورای امنیت در رابطه با جولان سوریه بود.

سید احمد حسینی با اشاره به عهد شکنی های آمریکایی ها عنوان کرد: سران واشنگتن کمتر از یک سال گذشته از توافق برجام خارج شدند و همچنین به بسیاری از توافقات بین المللی دیگر پشت کردند. این اقدامات آمریکا موجب منزوی شدنش حتی در میان دوستان و هم‎پیمانانش شده است به طوری که بارها سازمان ملل متحد و کشورهای مختلف مخالفت خود را با تصمیمات آمریکا به ویژه در رابطه با بلندی های جولان اعلام کردند.

انتخابات رژیم صهیونیستی و تغییر مرزهای سوریه|ترامپ از آرتور بالفور بدتر است

ترامپ با اعطای جولان به اسرائیل درپی حمایت از نتانیاهو است

«علی عبدالکریم» سفیر سوریه نیز در این همایش گفت: سوریه هر گونه عقب نشینی از اراضی خود را محکوم و بر حقوق خود و ملت فلسطین تاکید می کند.

وی افزود: ملت سوریه بیش از 8 سال با تروریست های که از کشورهای مختلف در آن حضور داشتند به نبرد پرداخت و آن را ذلیل و شکست داد و امروز نیز به جهانیان اعلام می کند همان طور که اشغال فرانسوی ها بر خاکش را محکوم و آنان را از سوریه اخراج کردند و اقدامات شوم آمریکا و کشورهای غربی در حمایت از تروریست ها را شکست دادند، اکنون نیز اجازه اشغال اراضی خود را نمی دهند و با تمام قدرت از حقوق خود در برابر استکبار جهانی دفاع می کنند.

سفیر سوریه ضمن تاکید بر دفاع از اراده امت اسلامی و حقوق آنان و عدم عقب نشینی از آرمان هایشان عنوان کرد: دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو با این گونه اقدامات درپی جلب آرای مردم آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی جهت پیروزی در انتخابات پیش رو هستند اما جهانیان به خوبی از جنایت های آنان در حق مردم سوریه و منطقه به خوبی آگاه هستند و می دانند که چگونه از تروریست ها برای اشغال سوریه و ضربه زدن به جبهه مقاومت استفاده کردند.

انتخابات رژیم صهیونیستی و تغییر مرزهای سوریه|ترامپ از آرتور بالفور بدتر است

رسانه های جهان نباید در برابر اقدامات آمریکا سکوت کنند

جوزیف قصیفی از فعالان سیاسی لبنان نیز در این همایش گفت: جهانیان به حقوق ملت سوریه اعتراف کرده اند بنابراین سران واشنگتن حق ندارند که در امور کشورهای دیگر دخالت کنند و اراضی سوریه را اشغال و به رژیم اشغالگر صهیونیستی بدهند. بلندی های جولان از تاریخ بسیاری در سوریه برخوردار است بنابراین نمی توان مانند یک وسیله آن را به رژیم صهیونیستی اعطا کرد.

وی اراضی بلندی های جولان را متعلق به سوریه و مردم آن دانست و بیان داشت: ملت های عربی باید در برابر چنین تصمیم های ایستادگی کنند و با فشار سیاسی، دیپلماسی و رسانه ای مانع از اقدامات کشورهای استکباری شوند. متاسفانه برخی از سران کشورهای عربی پیرو دستورات آمریکا هستند و خواسته های رژیم اشغالگر صهیونیستی را انجام می دهند.

این فعال سیاسی سکوت در برابر تضیع حق را به شیطان لال تشبیه کرد و خاطرنشان ساخت: روزنامه نگاران و رسانه های لبنانی، کشورهای عربی و جهانیان در هر کجای این کره خاکی از شرق تا غرب قرار دارند باید از حق دفاع کنند و به حمایت از قدس و جولان بپردازند.

انتخابات رژیم صهیونیستی و تغییر مرزهای سوریه|ترامپ از آرتور بالفور بدتر است

تصمیم ترامپ در رابطه با «جولان» چهره پلید سیاست های آمریکا را نشان داد

محمود قماطی رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان در این همایش گفت: ما از بیروت و از لبنان می خواهیم توجه جهانیان را به آنچه که در سوریه و فلسطین در حال رخ دادن است، جلب کنیم و می خواهیم بگوییم که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا چگونه حقوق مشروع و قانونی کشوری را زیر پا می گذارد.

وی ادامه داد: آمریکا در حالی شعار حقوق بشر و احترام به قوانین بین المللی سر می دهد که حق حاکمیت رژیم اشغالگر صهیونیستی بر بلندی های جولان را به رسمیت می شناسد. آمریکا با این اقدام خود، نقاب از چهره واقعی خود بر می دارد و سیاست پنهان خود را آشکار می کند.

رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان با بیان اینکه اتحادیه اروپا با تصمیم آمریکا در رابطه با بلندی های جولان مخالفت کرد، اظهار داشت: ما از مردم و اتحادیه اروپا می خواهیم که از سیاست های آمریکا به ویژه در تصمیم های اخیری که گرفته شد، پیروی نکنند و از سیطره آمریکا خارج شوند. اروپا باید هیمنه آمریکا را زیر پا بگذارد و سازمان و مجامع بین المللی نیز به شعارهای خود یعنی حقوق بشر، آزادی بیان و دموکراسی حقیقی پایبند باشند.

انتخابات رژیم صهیونیستی و تغییر مرزهای سوریه|ترامپ از آرتور بالفور بدتر است

سران واشنگتن ساده ترین حقوق بین المللی و انسانی را زیر پا می گذارند

الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در لبنان در این همایش گفت: روسیه همیشه در کنار عدالت ایستاده است و از حقوق ملت ها دفاع می کند. ما به خوبی شاهد اقدامات گوناگون آمریکا علیه ملت ها هستیم. سران واشنگتن ساده ترین حقوق انسانی، اخلاقی و بین المللی را زیر پا می گذارند.

وی افزود: آمریکا درپی تحمیل خواسته های خود بر جهانیان است؛ با این گونه اقدامات حقوق بین الملل از بین می رود و تصمیم اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در رابطه با بلندهای جولان حلقه ای از سلسله اقدامات ناقض قوانین سازمان ملل متحد است.

سفیر روسیه خواستار اتحاد و محکومیت تصمیم آمریکا در رابطه با بلندی های جولان شد و تصریح کرد: طرح های آمریکا مانند «معامله قرن» باید متوقف شود و اراضی اشغالی کشورهای عربی باید به مردمانشان باز گردد و راه کاری عادلانه در رابطه با فلسطین اتخاذ شود.

انتخابات رژیم صهیونیستی و تغییر مرزهای سوریه|ترامپ از آرتور بالفور بدتر است

جولان و قدس به زودی به دست جبهه مقاومت آزاد می شود

شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در این همایش گفت: نبرد ما با استکبار جهانی ادامه دارد و دونالد ترامپ با این تصمیم خود در پی حمایت از بنیامین نتانیاهو در انتخابات پیش رو در اراضی اشغالی است.

وی افزود: جولان به دست جبهه مقاومت آزاد و پیروز می شود، همان طور که در غزه، قدس، جولان، عراق، یمن و غیره نیز به طور کامل آزاد خواهد شد.

گفتنی است که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا دوشنبه پنجم فروردین با امضای دستوری، اشغالگری رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت.

جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال 1967 این منطقه را اشغال و در سال 1982 آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

این تصمیم آمریکا موجی از اعتراضات جوامع بین المللی و ملت های کشورهای مختلف را درپی داشت. تحلیلگران و سیاستمداران نیز اهداف گوناگونی را برای این اقدام ترامپ برشمردند که مهمترین آنها حمایت انتخاباتی از بنیامین نتانیاهو می تواند باشد.

ارسال نظرات